subaruLink Youtube

whitelineWEGLIGGING

Wanneer een auto een hogere kilometerstand krijgt, slijt niet alleen het motorblok en het interieur. Ook alle delen van het onderstel beginnen langzaam aan wat speling te vertonen. De ophanging is wat flexibeler dan bij een nieuwe auto, wat resulteert in rammel geluiden en een vaag gevoel in het stuur. Op dat moment kan het nodig zijn om diverse rubberen delen in de ophanging te vervangen.

Wanneer je van sportief rijden houdt, biedt ScoobySport de ideale oplossing. Het Whiteline assortiment biedt voor alle ophangrubbers een beter alternatief in hard kunststof.

Vraag vrijblijvend naar ons gehele assortiment of een gericht advies.

 

 

 


 

ledagtSCOOBYSPORT ONDERSTEL

Het ScoobySport onderstel, voor GTT of WRX, geeft een aanzienlijke verbetering in veergedrag van de auto. Behalve de goede prestaties, is er nog een andere factor waardoor ScoobySport zich onderscheidt van de concurrentie, namelijk de mogelijkheid om de onderdelen te (de-)monteren. De meeste andere systemen zijn afgesloten, en als die versleten zijn, moet je ze weggooien en nieuwe kopen. Voor de Impreza eigenaar is het grootste voordeel het instelbare karakter van het systeem. Het systeem is in te stellen in 24 standen voor in- en uitveren. Voeg hier de volledige instelbaarheid van de rijhoogte aan toe, waardoor de mogelijkheid ontstaat om de balans van de auto op de persoonlijke wensen van de bestuurder in te stellen. Onderstuur en overstuur zijn te beinvloeden, en de hele auto kan in evenwicht worden gebracht, waardoor grip beter wordt, en bandenslijtage minder. Stel je voor dat je op een circuit gaat rijden met een onderstel wat is afgesteld voor rijksweg gebruik. Binnen 1 minuut heb je een systeem wat perfect geschikt is voor het circuit.

Overzicht opties
Optie B (snelweg, circuit): In 24 standen verstelbare dempers met +/- 50mm rijhoogte verstelbaarheid.
Optie C (snelweg, circuit, rally): Als optie B, maar met extern gemonteerde gas reservoirs.

 


 

veerpootbrugVEERPOOTBRUG

Wanneer je alle speling uit je onderstel hebt gehaald, door de auto te voorzien van een aftermarket onderstel, en modificaties aan te brengen aan de ophanging, heb je nog steeds te maken met de slappe carrosserie van de Impreza.

Bij de WRX is de stijfheid al enorm verbeterd, maar bij de GT Turbo merk je, naarmate de auto een hogere kilometerstand krijgt, dat er speling optreedt in de ophanging. Deze speling is te verhelpen door een veerpootbrug te monteren. Deze verbindt de beide veerpoten met elkaar via een stijve verbinding. Hierdoor worden krachten van het buitenste wiel, dat altijd het meest belast wordt in de bochten, overgebracht naar het binnenste wiel. De vooras wordt stijver en het stuurgedrag in bochten zal beter worden.

Montage is eenvoudigweg een kwestie van enkele minuten.